Veronica Demarest psychologe en coach
Als gediplomeerd psychologe en coach was Veronica Demarest ook voor haar boekhouding op zoek naar iemand die meer doet dan enkel de formaliteiten in orde brengen. En dat besefte ze pas toen ze kennismaakte met Finezz. Waar ze een boekhouder vroeger als een ‘noodzakelijk kwaad’ zag, verkondigt ze nu met trots dat ze klant is bij Finezz Accountants.
Veronica Demarest is sinds 2016 coach voor ondernemers en executives die meer voldoening uit hun werk willen halen. Dit doet ze door hen te helpen doelen bepalen en actie te nemen naargelang de impact die ze willen maken, wie ze willen zijn en waar ze voor staan, zonder zichzelf voorbij te hollen. Zij is de professionele “woman behind the CEO”.
In die 7 jaar ging ze van bijberoep naar hoofdberoep en merkte ze een verschuiving in de klanten waarmee ze samenwerkt. Ze kreeg helderder voor ogen wie het type klanten zijn met wie ze resultaten haalt en leerde ook zichzelf als ondernemer beter kennen. Dat alles maakt dat ze op vandaag zelfzeker in het ondernemerschap staat.
“Ik word gelukkig van de verhalen van mijn klanten. Dat kunnen professionele verwezenlijkingen zijn, zoals een boek dat ze geschreven hebben, een magazine dat ze uitbrengen of wanneer ze de rol van CEO opnemen.
Maar even vaak zijn het ook de persoonlijke inzichten, de balans die ze terugvinden of een beslissing die ze nemen die echt klikt voor hen.
Het is heerlijk om het lichtje te zien in de ogen van een klant op het moment dat die een inzicht heeft waarvan je wéét dat het voor een aardverschuiving gaat zorgen!”
– Veronica Demarest
Meer dan zomaar een boekhoudkantoor
Dat lichtje, die inzichten, zag ze ook bij Julie, zaakvoerder van Finezz en klant bij Veronica. “Julie heeft een enorme daadkracht, innerlijke drive en ambitie, en tegelijk een diepgewortelde missie om een gesprekspartner te zijn voor ondernemers en daar proactief in te zijn. Het is inspirerend om bij een boekhoudkantoor te zitten waar iemand aan het hoofd staat die het boekhouden anders wil aanpakken. Ik geloof heel hard in de missie en werking van Finezz: het digitale luik, de communicatie en het samenbrengen van mensen in de Living Room Sessions. Dat toont dat Finezz niet zomaar een boekhoudkantoor is.”
De keuze was dan ook snel gemaakt om over te stappen. “Los van het feit dat mijn boekhouding correct wordt afgehandeld, wat bij mijn vorige boekhouder ook wel was, geeft Finezz mij de tools en ondersteuning om beslissingen te nemen. Met schijnbaar kleine dingen zoals kwartaaloverzichten die concreet tonen hoe ver ik sta, of een berichtje met het advies om mijn sociale bijdragen te laten aanpassen, voel ik dat ze verder gaan waar andere boekhouders stoppen.”
Hoewel Veronica zelf nog niet voor grote (financiële) uitdagingen stond, is ze er wel van overtuigd dat ze meteen bij haar dossierbeheerder Sofie kan aankloppen, mocht dat ooit het geval zijn. “Het is voor mij een hele geruststelling om te weten dat ik met mijn vragen altijd daar terecht kan. En dat klinkt misschien logisch, maar dat is bijlange niet bij alle boekhoudkantoren zo. Ja, ik vroeg wel aan mijn vorige boekhouder wat ik moest doen met bepaalde bonnetjes of kosten, maar het kwam niet in mij op om vooraf met hem te bespreken of ik een kost wel of niet zou maken. Nu zou ik sowieso een mailtje sturen of bellen wanneer ik vragen heb of voor een beslissing sta.”
Trotse klant
Veronica noemt zichzelf een trotse klant: “Het is niet vanzelfsprekend om zoiets te zeggen over een boekhoudkantoor, maar ik ben blij dat ik mij met Finezz kan associëren. Als ik vroeger een oproep zou zien van iemand die een boekhouder zocht, dan zou ik die gewoon laten passeren. Als nu iemand die vraag stelt, en ik weet dat het het soort ondernemer is waarmee Finezz samenwerkt, dan reageer ik zeker. Als je op zoek bent naar iemand waarmee je in gesprek kan gaan, dan moet je bij Finezz Accountants zijn.”
“Ik zag een boekhouder hebben als een formaliteit, iets wat je gewoon nodig hebt als ondernemer. Nu pas besef ik hoeveel meer het voor een ondernemer kan betekenen om een boekhouder naast je te hebben die met je meedenkt.”
Het boekhoudkantoor dat ondernemers samenbrengt
Sinds 2024 organiseert Finezz Accountants Living Room Sessions: netwerkavonden waar klanten van het kantoor kunnen connecteren en een lezing bijwonen van een expert. Veronica was aanwezig op de allereerste Living Room Session in maart, waar Valerie Roosen uitleg kwam geven over beleggen. Volgens Veronica toont dit opnieuw hoe Finezz zich onderscheidt als boekhoudkantoor. “Zo’n event is volgens mij compleet uniek bij boekhouders. Het gaat voor hen niet puur over de juiste cijfers in de juiste vakjes zetten op je belastingaangifte – al doen ze dat natuurlijk wel – maar ze willen meer zijn voor hun klanten. Ze willen inhoudelijke expertise aanbrengen, zowel die van zichzelf als van andere experten.”
“Deze Living Room Sessions tonen opnieuw het belang van mensen samenbrengen. Het feit dat ze doorgaan in Julie haar living, maakt het extra bijzonder. Niet veel bedrijfsleiders doen het haar na, denk ik. En net dat zegt iets over haar betrokkenheid bij haar klanten.”
Ook op zoek naar een strategische partner?
Ben je zelf ook op zoek naar een boekhouder die meer doet dan enkel facturen inboeken? Een gesprekspartner die met je meedenkt over de groei van je bedrijf? Iemand bij wie je beslissingen kan aftoetsen? Boek nu een vrijblijvend kennismakingsgesprek link@kennismaking en we bekijken hoe wij die partner kunnen zijn voor jouw bedrijf.
Ben je ook op zoek naar een proactieve boekhouder?
Kies dan net als Veronica voor Finezz, je digitale en deskundige boekhoudkantoor.