Eveline Lemahieu van Smartass Academy over Finezz
Sinds februari 2022 rekent Eveline Lemahieu op Finezz Accountants voor de boekhouding van haar Smartass Academy. “Hier ben je geen nummer, maar voel je dat ze proactief bezig zijn met jouw dossier.”
Gelukkig toeval
De samenwerking tussen Eveline en Finezz is op een organische manier gegroeid. “Julie is begin dit jaar medevennoot geworden van Smartass Academy en daarvoor moest een nieuwe vennootschap opgericht worden. Als expert ter zake nam Julie dit voor haar rekening. We maakten samen een financieel plan op en Julie zette alles in een duidelijk gestructureerde excel. Daarna nam Jeroen van Finezz de boekhouding van Smartass Academy over.”
Proactieve opvolging
De manier waarop haar dossier wordt opgevolgd en hoe erover gecommuniceerd wordt, is een verademing voor Eveline. “Proactief en transparant zijn inderdaad twee eigenschappen die perfect bij Finezz passen. Toen er bijvoorbeeld bij de bank iets bleef liggen, of er een coda-mandaat nog in orde moest gebracht worden, hoefde ik me daar geen zorgen over te maken. Dat zijn dingen die bij mij onderaan de to-dolijst terechtkomen, maar ik weet dan dat Jeroen dit voor mij opvolgt en me hierbij helpt.”
“Als ik een vraag heb, krijg ik direct antwoord en daarnaast helpen ze me uitzoeken hoe ik bepaalde zaken kan optimaliseren. Zo werken we bij Smartass Academy met een webshop. Vroeger kreeg ik telkens de verkoopfactuur in mijn mailbox en moest ik die nog doorsturen naar mijn boekhouder. Nu is alles geautomatiseerd: als er een aankoop gebeurt op de webshop, komt de factuur automatisch in de boekhouding terecht en wordt die quasi automatisch ingeboekt. Klant en btw-nummer worden herkend en zelfs dan nog controleert Jeroen alles. Zo herkende het programma, Yuki, niet altijd het btw-nummer. Jeroen belde naar de mensen van Yuki en bleek dat dit lag aan de omschrijving. Door die dan te verbeteren, herkende het programma de gegevens wel correct en gaat het voor ons nu nog vlotter.”
Op elk moment inzicht in je cijfers
Bij Finezz loopt alles digitaal, wat Eveline alleen maar kan toejuichen. “Mijn facturen worden automatisch doorgestuurd naar het boekhoudprogramma, zodat die automatisch geboekt worden. Ik scan de bonnetjes van mijn kosten in, rechtstreeks in het boekhoudprogramma, en Jeroen volgt op of alles correct verloopt. Op die manier ben ik altijd mee met mijn boekhouding en moet ik niet telkens op het einde van de maand nog facturen bijeen gaan zoeken. Bovendien heb ik zo op elk moment een overzicht over mijn cijfers en weet ik hoe we ervoor staan met Smartass Academy. Super handig!”
Financieel ontzorgd
De grote sterkte van Finezz ligt volgens Eveline in de proactieve manier van werken en in de communicatie. “Ik heb de indruk dat het daar allemaal erg gestructureerd verloopt. Ik krijg altijd binnen een redelijke termijn antwoord. Ik weet dat ik altijd op mijn adviseur kan rekenen. Als ik iets doorstuur, weet ik dat ze het goed ontvangen hebben en dat ze doen wat nodig is. Er is een duidelijk systeem, waardoor er geen misverstanden zijn en ik niet alles 2 of 3 keer opnieuw moet doorsturen of vragen. Dat helpt mij om mijn administratie beter bij te houden.”
“Ik heb echt het gevoel dat ik ontzorgd wordt. Ik moet niet opvolgen of Jeroen zijn werk doet. Ik ben er zeker van dat als ik morgen een mail stuur naar hem om te vragen of we mijn cijfers kunnen overlopen, dat we daar snel en makkelijk een gesprek voor kunnen inplannen. En mocht ik een vraag hebben over een onderwerp waarin Julie en haar collega’s niet direct thuis zijn, dan weet ik dat ze goede contacten hebben met andere experten, zoals juristen, bij wie ze kunnen aankloppen voor hulp. Ik kan ervan op aan dat het wordt opgelost en dat het niet ergens tussenin blijft hangen.”